feb
22

Első kenyerem

Címkék: receptek | Szerző: pakripet | 6:23 pm

Elég sok időt töltök a konyhába, mégis ma sütöttem életem első kenyerét, nem mintha a kenyérsütés olyan hétköznapi dolog lenne... Tegnap kaptam a receptet és gondoltam kipróbálom. Közzé teszem itt is , hátha valaki kedvet kap a kenyérsütésre:)

225 ml meleg víz

375dkg liszt

fél csomag élesztő

1 teáskanál cukor

2 teáskanál só

fél pohár kefir, joghurt vagy tejföl

1 evőkanál olaj

pár csepp ecet

Ez fél kilós kenyér receptje. Az élesztőt a cukorral és kb fél deci vizzel elkeverem,addig hagyom amíg a lisztet kimérem. Ezután keverőtálba rakom a lisztet, sót, keflrt, olajat. ecetet, összekevertem, és hozzáadtam az élesztőt is. 10-15 percig dagasztottam robotgéppel. Letakarva 2 óráig kelesztettem, amíg kétszeresére kelt.

Lisztezett lapon ujra átgyúrtam, de nekem puhának tünt a tésztája a recept szerint, ezért annyi lisztet adtam hozzá, hogy jó puha , de gyúrható tésztát kaptam. hosszúkásra formáltam,beletettem egy ovális jénai edénybe, tetjét bevagdostam, kis vizzel megkentem, majd újra hagytam kelni egy órát.

Előmelegítettem a sütőt 250 fokra, letakarva (alufóliával is lehet) sütöttem 15 percig, majd a sütőbe alulra tettem egy tepsit tele vízzel, és levettem a tetejét, a hőfokot pedig visszavettem 180 fokra.

Recept szerint 35-40 percig kell sütni, de én 50 percig sütöttem, talán mert nem minden sütő egyforma.

Gyönyörű és ízletes fehér kenyér lett belőle.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pakripet.blog.hu/api/trackback/id/tr96958878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása